2008/09/21

Enyém, tied, ővé

Amikor én még kislány voltam..... volt pár kedvenc mesés, verses könyvem és ezt nemrég tovább örökítettem kicsilányomnak, aki ha megfelelően vigyáz rá ( na persze tudom, hogy nem fog) tovább adhatja majd az unokámnak. Én imádtam őket, és még nagyobbacska koromban is szívesen forgattam egy-kettőt. Liza most a két legjobb állapotban lévőt kapta meg a Hóc, Hóc, katona c. bölcsődések verseskönyvét (1977 4.kiadás) és Az én mackóm c. "mesét" (1983 4.kiadás). A Hóc,hóc szuper kis könyv, (itt ott bejelölve kedvenc mondókáim) Liza erőszeretettel lapozgatja és kéri olvassak neki. Furcsa, hogy némely szívemhez közelálló mondókát ő is nagyon kedvel. Olyan tátott szájjal hallgatja őket századszor is, mint annak idején én.
Az én mackóm pedig messze viszi a prímet, akármennyi könyve is van, most ez a legnagyobb favorit naponta legalább 4-5 alkalommal el kell neki olvasni, holott félig már ő is eltudná mondnai.
Így hangzik a mese:

Kész az inged, Mackó, látod,
Most megvarrom a nadrágod.
Lesz kantárja, szép nagy zsebe,
Zsebkendőt is tegyek bele?
Fő a kása, jó szaga van,
Hozom már a nagy kanalam!
Mackónak is meg kell szokni:
Ebéd elött mancsot mosni!
Nyakacskádba asztalkendőt,
Most már tömheted a bendőd!
Egyél-igyál, kortyolj tejet,
Nagyot sétálok majd veled.
Ezek tyúkok, látod, Mackó?
Kacsát ringat ez a nagy tó.
Maradj, Bodri, nem jössz velünk!
Ne haragudj, most az egyszer
Sétálni mi ketten megyünk.
Ez a gúnár, ne félj tőle,
Én sem szaladok előle.

Kecske ez a furcsa állat,
Csodálkozva néz utánad.
Itt a patak, palló rajta,
Fussunk át a túlsó partra!
Míg a ruhád a bokron szárad,
Szép barnára sül a hátad.
Mackó topog, bolondozik,
Keskeny palló ingadozik.
Vízbe pottyant, ez a vége...
- Bodri kutyám, ugorj érte!
Szegény Mackó, de megjárta,
Csuromvíz most a bundája...

- Gyerünk haza! Én már sejtem:

Jól kikapunk, mint a ketten!

A hétvégén Liza új mesébe bolondult bele, az Aliz csodaországban lett most az egyik menő nála. Ma pl 2* is megkellett nézni. Pár hete pedig a Micimackóra kattant rá, abból leginkább Zsebibaba és Kanga jön be neki. Szokta is mondani Liza zsebibaba, anya kanga. Ha pedig a többi szereplőre kérdek rá az mind az apja. Volt már arra is példa, hogy a 3-as villamoson ülve odaszólt kicsiny lányom: Kanga mi volt ez? Próbáltam nem tudomást venni róla, de addig nyaggatott míg Kanga nem válaszolt. Micimackó szenvedélyét megértem, mert én még 18 évesen is odavoltam azért a meséért. Csak azt remélem ha Kangának akar hívni csak itthon teszi majd.






8 megjegyzés:

Réka írta...

Aranyos kis mese, még nem is hallottam :)

ilgya írta...

NA én is elolvasom az enyéimnek,mert nagyon tetszik ez a versike...
anyának nagyon jó kis könyvei voltak,jó lehetett nosztalgiázni.
Édes lehetett a buszon a Kangával...
Nálunk nem Micimackó fanok,pedig én is úgy imádom.Olyan jók a képek,szeretem nézegetni .....

Mia és Maja írta...

:)))))

Képzeld,én meg azt szoktam játszani,hogy anyát mamának hívom,a mamát meg anyának...;)
Azért,mert anya is a mamát anyának hívja...:o;)))

Nagyon édes a versike,jó ízlésed van!:)
puszika!!!

Albert-Ferenczy Eszter írta...

Jo is ha szereted a meseket :-)
Nagyon jo a mondoka, elolvastuk mi is.

Puszi Lilla, Dorka es Eszter

Gabi írta...

De aranyos!:)
Anyunk is únja már a hisztiket...Érdekes,mert ő olyankor úgy csinál,mintha nem hallana,nem látna semmit...:o
Szkokán fiúk

Unknown írta...

Ez gyerekkorom meséje. Tudja valaki, ki írta?

Unknown írta...

Gyerekkorom meséje. Tudja valaki, hogy ki írta?

kicsilány írta...

Amennyiben az én mackómra gondolsz azt Alekszandrova Z. Legalábbis az Ő neve szerepel a könyvön.