2009/03/22

Rémálom a fürdés

Liza mostanában egy új "szokásával" az örületbe kerget. Kb 2 hete kezdte el a nem szeretek fürdeni dolgot, nem tudom mi váltotta ezt ki belőle, és hogy vált az én pancsolni imádó kicsi angyalkámból egy fúria ha a fürdés csak szóba kerül. Legyen gyors zuhanyzás, avagy egy kiadós pancsikolás Liza csak ordít, nyűszít, zokog, zokog és zokog. Nem lehet sehogy megnyugtatni, csak akkor áll le, ha már vége a hercehurcának. Nem használ a szép szó, a kérlelés, a fenyegetég, kiabálás semmi. Egyszer kétszer megesett rajta a szívem, és kihagytuk a mosakodást ( főleg mert mondjuk nem voltunk sehol) de a helyzet nem változott másnapra sem. Mostmár ott tartok, hogy erőszakkal hurcolom be a kádba és bizony hiába a kapálozás, tiltakozás erőnek erejével lefogom és megfürdetem.
A másik ami szintén a fürcsi kapcsán került elő, hogy állandóan a cunkáját fogja. Ahogy bekerül a kádba már rögtön ott a keze, és ezt sem hajlandó abbahagyni. Kérdeztem miért fogja pisilni kell neki, de nem mond semmit csak hisztizik. Így az esti fürdés mostanában a legkevésbé kedvelt napi feladat.
A nálamnál tapasztaltabb vagy jobban informáltam anyuka társakat kérdezném, vajon nagyon rosszul teszem, ha erővel fürdetem, vagy nem? Mit tudok tenni, hogy ne legyenek ilyen galibák a fürdetésnél? Egyáltalán kell-e tenni valamit vagy hagyjam, majd csak megoldódik magától a dolog?

7 megjegyzés:

Bogár és Gerti írta...

Hát... Én tanácstalanul ülök itt.. Lili szeret fürdeni... amikro nem volt kedve... hűtőfürdők után, akkor is könnyen meggyőzhető... a közös fürdés megoldás mindenre... az erőszak meg nem szokott jóra vezetni, de a több napos nem fürdés sem. :(
Nem lehet, hogy van valami a cunijával és csípi, vagy zavarja a víz? Vagy csak volt... passz... tippelgetek, mint ahogy ti is...
Puszi és kitartás!

ilgya írta...

Kisebb babánál hallottam hasonlót,de Liza már nagylány fogalmam sincs,hogy mi válthatta ki nála ezt. És mit válaszol,ha megkérdezitek,hogy miért nem akar? Fél valamitől? Vagy netán belement a szemébe a víz? vagy milyen rossz élményei lehettek? Lehet,hogy tényleg csipi valami a nuniját,de akkor miért nem mondja? Az erőszak szerintem sem vezet megoldásra,inkább a türelem,és megint vissza kell a bizalmat építeni valahogy,de inkább szép szóval,sztem nem baj,ha több napig nem fürdik,végül is tavasz van,nincs olyan meleg,nem olyan koszos,positörlővel mosd át,hátha az idő megoldja a problémát... sok sikert,és majd számolj be,hogy alakult...

Mia és Maja írta...

Nálunk szeretnek fürdeni a lányok,csak a hajmosásnál volt egy kis nem tetszés ,de megbeszéltem Miával,hogy szépen hátradől,és így mosom meg a haját,nem megy majd bele a sampon a szemébe és azóta nem sír.
Próbáld játék közben megoldani,nálam ez mindig bejött.
Azt játszom el a babával,amit pont kiszeretnék szedni Miából.
Pl.a baba mondja,hogy nem szeret fürödni,és megkérdezi Aliztól,te szeretsz? Nyilván az lenne a válasz,hogy nem,de akkor megkérdezed baba hangon,hogy miért,és szerintem,a babájának elmondja.;)
Próbáld meg,lehet,hogy sikerül.:)
Szorítunk,hogy megoldódjon ez a probléma.:)
Puszika!!!

Albert-Ferenczy Eszter írta...

:-( sajnos nem tudok ebben tanacsot adni, mert nalunk is Dorka szeret furdeni.
Remeljuk hamarosan megoldodik.

Puszi Dorka, Lilla es Eszter

Utolag is Boldog Szulinapot kivanunk dedinek ;-)

Gabi írta...

:(Sajnáljuk,de ebben nem tudunk segíteni.:sSzorítunk,hogy hamarosan megoldódjon a probléma!
Szkokán fiúk

Réka írta...

Én sem tudom mit mondjak, nálunk Hanna üvöltötte végig a fürdést kb. egy hónapos koráig, most pedig épp az ellenkezője, vetkőzésnél, öltözésnél ordít, a vízben hallgat.
Esetleg ha valamivel megpróbálnád elterelni a figyelmét? Nekünk van valami olyasmi, mint a festék, amivel a csempére lehet alkotni, de a hab is nagy kedvenc. Nem a habfürdő, hanem olyan, mint a borotvahab, csak éppen gyerekeknek való kézmosó.

Álommanó írta...

Szia!

Véletlen jutottam az oldalatokra, és olvastam a bejegyzést, nem bírtam ki, hogy ne szóljak bele... (én már csak ilyen vagyok. :$)
A nagylányommal volt hasonló élményem, korábban imádott fürdeni, aztán egyszer csak nem, és ha még a hajmosás is szóba került, akkor visított, mint akit nyúznak. Ami nálunk bejött, az nem tudom, hogy nálatok segíthet-e. A lányom imádta a Mulant, és főleg a dalokat, fújta is mindent. A mese elején van egy fürdetős-öltöztetős dalocska, azt kellett énekelni vele a kádban, akkor még élvezte is, hogy ő Mulan, ezt pár hétig kellett csinálni minden alkalommal... Aztán elmúlt, és most ki se lehet szedni a kádból...
A cincifogdosás normális, csak nekünk felnőtteknek kínos. :) De minden gyereknél fiú-lány előjön, nekünk azt mondták, hogy amíg nem csinálja nyilvánosan, addig nincs semmi gond.
Remélem megoldódik a fürdési probléma, jön a nyár, a nagy pancsolások ideje...

Álommanó és Kriszta